av syedasanajafri

Det var tre uker siste jeg publiserte et innlegg her, meste på grunn av utdanningsmessen, plannleggingsdag og vinterferie, men det som toppet alt dette var alt skolearbeidet. Før vinterferien fikk jeg en oppgave om å lage en plakat for russerevyen. Siden jeg fikk etterspørselen på fredag og fikk vite at utkasten til plakaten måtte være ferdig til onsdag neste uke. Jeg måtte tenke litt fordi det kunne vært en hell of a challenge. Og hvis jeg kjenner meg riktig, så pleier jeg aldri å ta utfordringer som jeg vet komemr itl å slite med, men allikevel så sier jeg ja – man lærer mer. Jeg fikk anbefalt at jeg burde helst ha med felre på denne plakaten, så jeg tok med David og Kristian – for å hjelpe meg med ideen, fordi det er alltid det jeg sliter med mest. Siden det var så kort varsel og jeg hadde andre skoleting jeg også måtte utføres, begynte jeg å angre litt, men David og Kristian kom med en kjapp ide om hvordan plakaten kunne utvikles. Temaet var «LIVET I REVY», altså utviklingen fra vi var små. Vi tre satt omtrent i en time og stirret på lufta for å finne ut hva vi kunne gjøre, for det eneste beskjeden vi hadde fått var: «Vi vil ha med masse farger, og at den skal være morsomt» – veldig hjelpsomt.

Så fant Kristian ut at vi kunne ta med ting som vi opplevde fra 1994, som OL, pokemon, løvenes konge, INTERNETT, facebook, smartpohone etc. Så først så lagde vi en grovskisse, som de sa at vi skulle levere den på onsdag  – bare for å vise ideen vår til russestyre.

Her kan dere se tidslinjen. siluetter over for hvert årstall, og hva som vi opplevde i de årene – altså utviklingen vår fra 1994. Russestyret ble ikke fornøyd i det hele tatt. Jeg tror de faktisk glemte at dette var en grovskisse – alle mediestudenter vet at dette her er ikke en ferdiglaget produkt. Jeg må innrømme at jeg ble litt irritert, for jeg prøvde å pøse ut mer informasjon om ønsket deres, men de var bare veldig usikre – enda en utfordring. Så da fikk jeg fristen til onsdag nesten uke, men det var ikke så fornøyde med dette, men skal jeg være ærlig så kan de skylde veldig mye på seg selv, når de ikke har sagt det til noen om plakaten halvannen uke før den skal publiseres, og at det måtte være ferdig i løpet av fem dager. Så jo, jeg fikk et nytt tidsfrist – og da ville de ha en helt annen ide – hallo liksom. Så jeg prøve oppfylle ønske deres, men helt seriøst, det så ut som jeg hadde laget den på paint. Jeg ble nesten flau over meg selv at jeg i det hele tatt nesten lagde en slik plakat.

Sånn ville de ha det, og hun som hadde ansvaret for plakaten, var kjempefornøyd, mens de andre var halvførnøyde og få misfornøyed. De manglet tydligvis kommunkiasjons mellom hverandre hvis de ikke engang visste hva de faktisk ville ha med plakaten. Så fikk jeg beskjed på søndagen at jeg plakaten måtte være ferdig til onsdagen – da mener vi FERDIG. Yess.

Men på søndagen så ringte Kjersti (hovedansvarlig for plakaten) meg og sa hva hun ville ha – i detaljer, så jeg ble litt lettet. Hun ville at jeg skulle tegne figurene – men det kan jeg ikke så jeg spurte Markus og David, og så snille som de er så sa de ja. Så vi brukte mandagskveld på å gjøre ferdig plakaten. Gutta lagde figurene. jeg lagde fonten, og plasserte alt sammen, og vips, så sendte jeg det til henne. Hun var supermegaultra fornøyd! Og da kunne jeg børste ut de 10 kiloene med stress. Her kan dere se resultatet.

Alle ble fornøyde, men SÅ fikk jeg enda en telefon samtale klokken halv tolv på kvelden – og da sa Kjersti til meg at de andre ikke var så fornøyd med selve fonten fordi det passet ikke inn med figurene. Først sier de at de var kjempeforønyd, så ville de bytte, og det skulle leveres på samme dag, altså jeg hadde en halvtime på meg. Jeg forklarte dem og sa at sånne ting funker ikke – at dere burde ha kommunisert bedre med hveradnre, fordi tydligvis så var det DET som skapte et enormt problem. Men vi kranglet ikke – Kjersti har studert media så hun skjønte situasjonen min.

Så når plakaten ble lagt ut offentlig, så jeg at hele foten ble borte. Jeg ble litt skuffa, siden da kunne jeg ikke si at det var jeg som hadde laget dette, når de hadde byttet og fjernes nesten alt. Og det som jeg synes er dårlig gjort er at jeg fikk i detaljer om hva de ville ha med på i plakaten, så endra de plutselig til alt. Alt for at de ikke klarte å finne navnet på revyen, som tok veldig langt tid. Så ja, da har jeg opplevet dette også.

Så ja – da er jeg ferdig med det. Forrsten så fikk jeg telefon samalten fra Ahmadiyya menigheten og spurte om jeg kunne lage en ny invitasjon, jeg sa ja til det. Det eneste jeg vet er at det er det seminar om kvinnedagen, meg ikke selveste PÅ kvinnedagen. Jeg har ikke fått ut informasjon og hvordan de vil ha plakaten – jeg tror jeg har en anelse – jeg kan bare føle det – så det jeg må gjøre er å skisse ideen min. Jeg ringte deg og spurte om de hadde sendt meg informasjonen, de beklaget og sa at de hadde ikke gjort det, men skal gjøre så fort så mulig.